Ja, alltså det här med finnar är ju något pinsamt och kanske inget man vill erkänna att man har problem med. Speciellt inte när man är 21 år och tycker tonåren borde ha passerat för längesen. MEN jag har problem med finnar och oren hy. Fan också. Jag tänkte börja varva mina naturliga skönhetstips och recensioner med uppdateringar om vad jag gör för att bli av med acne helvetet. Det kanske någon kan tycka är lite kul. inte? lite hjälpsamt i alla fall dårå.
 
Jag har provat det mesta mot min hy. Ångesten tar över ibland, därför har jag bokat tid hos vårdcentralen och hoppas att jag får tetralysal utskrivet. När man hellre stannar inne och blir allmänt osocial är det dags att göra något på riktigt! Detta har jag provat för att bli av med mina finnar:
 
1. Hundra miljarder hudtvättar och krämer
2. Aberela
3. Slutat äta, mjölkprodukter, socker och gluten.
4. Syror bha och aha
5. Massor av kosttillskott
6. Tvättat massor, smörjt massor, oljor, inga oljor, låta huden vara, bara vatten.
 
Blir man inte jävligt trött? Om det finns någon därute som tänker prova någon av dessa saker så tycker jag att nummer 3 har hjälpt mig mest. Acne är tydligen vanligast i västvärlden, så kosten har faktiskt betydelse enligt min erfarenhet. Jag skulle säga att jag blev av med ungefär hälften av min acne när jag la om kosten. Så det är ju alltid något. Jag ser fortfarande förjävlig ut men ändå.. haha.
 
Håll tummarna för mig när jag träffar läkaren *nervös*
 
  
Akne, 21år, oren hy,

1 kommentarer

Elisabeth

25 May 2014 10:36

Jag är absolut intresserad av mera inlägg om akne, har ju själv problem med det så är alltid intressant att läsa om hur andra handskas med sina hudproblem. Tycker precis som dig det är jobbigt att ha akne nu (jag är 20 år) när problem med akne är något som de flesta andra i ens egen ålder redan lagt bakom sig.

Jag har också testat en massa saker mot min akne, men på sistone har jag lugnat ner mig lite med testandet då jag märkte att min hud blev irriterad av allt nytt jag testade. Men men, väldigt svårt att veta hur man skall behandla sin akne, hoppas du hittar något som fungerar för dig och att besöket hos hudläkaren hjälpte dig!

Svar: Vad kul att du hittat hit till min lila hörna i webben! Jo, det där med att pröva en massa brukar piss off min hy med haha, men ändå kan man liksom inte riktigt låta bli nästa "mirakel produkt". Tack och håller tummarna för dig med! Mer inlägg är förövrigt påväg (även om jag har haft ett litet (host) uppehåll här på bloggen.
Jane doe

Kommentera

Publiceras ej