Jaha, då var det dags för en recension på African black soap som det heter på utrikiska. Denna tvål "ska" förebygga rynkor, förbättra akne och solfläkar och naturligtvis göra rent huden. Denna bruna tvål har jag testad till både hår, ansikte och kropp i över ett halv år (!) nu. Så den är verkligen ordentlig testad. En riktig african black soap ska bara innehålla shea smör förtvålad kokosolja och aska. I och med att den blivit så populär de senaste året är det en del märken som smyger in mindre trevliga ingredienser, så som alltid gäller det att hålla koll på inc. Hursomhelst, tvålen kommer i både flytande och fast form och jag har prövat båda. Den fasta tvålen, är inte riktigt som vanliga fasta tvålar i den bemärkelse att man bryter av små delar som man använder på engång. Till ansiktet föredrar jag den flytande för att det känns mer hygieniskt och lättare att ha och göra med (lat). Till kroppen och håret föredrar jag dock den fasta tvålen för den flytande är VÄLDIGT rinnig.
        
 
Nå hur funkar den för mitt hår och min hud då?
 
Hår: Tvålen bildar ett tjockt vitt skum som enkelt kan masseras in. Gör mitt långa mellan tjocka hår ordentligt rent och "lätt format". Hm, hur ska jag beskriva detta, håret får en väldig struktur och volym. Som jag gillar, blir lite Beach hair känsla på något sett.  Men om du letar efter följsamt och lent hår är detta inget för dig. Du behöver inte tvätta håret ofta med denna.
 
Hud: Till ansiktet är jag super förtjust i den här tvålen. Den rensar ut mina porer, irriterar inte MEN kan vara lite uttorkande vid överanvändning. Absolut ingen deal breaker för mig men något att tänka på. Som sminkbortagning är den suverän, allt försvinner i ett nafs (tar bort ögonmejk med men svider så inget att rekommendera) 
 
Kropp: Inte jätte förtjust att använda den till kroppen, inte för att den på något sett är dålig men, den luktar ingenting. Kanske lite jordigt, men då doftar jag hellre ros eller någon annan blomma.
 
Märke: Akoma
Var: bodybazar.com
Pris: Fast : 79 kronor Flytande: 145 kronor
5/5

Kommentera

Publiceras ej