Jag har nu provat Nvey ecos organic erase Corrector i den ljusaste färgen neutral. Som faktiskt är väldigt ljus och, skulle jag gissa, passar de allra flesta bleka skandinaver. Den har en neutral underton, inte för mycket åt varken gul eller rosa snarare vit? Mitt första intryck var nog att det kändes lite smått ohygieniskt att ha den i en burk (finns säkert ett bättre ord, kommer bara inte på det nu). Men det problemet löste jag snabbt genom att använda en concealerborste.
 
Nå hur täcker den då? Jo, jag tycker den täcker bra, speciellt under ögonen där man nästan får en lite (ofrivillig?) Kim Kardashian -look. Rött täcker den också helt okej och hållbarhet på huden är fantastisk. Inget direkt behov för touch ups under dagen. Det ända jag egentligen har och klaga på, om jag ska vara jobbig, är priset.  265 kronor måste du punga ut om du vill bli stolt ägare av denna concealer. Vilket jag tycker är ganska dyrt. Sen så finns den inte heller i så värst många nyanser, vilket om man har otur innebär en total fel matchning. Överlag är jag mycket nöjd med denna produkt.(Kan bara tilläga att den innehåller ricinolja vilket vissa reagerar på, i alla fall då det gäller läpp produkter. )

Pris: 265 kronor

Var: Softskin.se

Köpa igen? : Ja

Ingredients:

Carthamus Tinctorius (Organic Safflower) Seed Oil*, Ricinus Communis  (Organic Castor) Seed Oil*, Cetyl Alcohol , Cera Alba (Organic  Beeswax)*, Simmondsia Chinensis (Organic Jojoba) Seed Oil*, Copernicia  Cerifera (Organic Carnauba Wax)*, Euphorbia Cerifera (Candelilla) Wax,  Benzyl Alcohol (and) Salicylic Acid (and) Sorbic Acid, Daucus Carota  Sativa (Carrot) Seed Oil, Tocopherol (Vitamin E), Ascorbyl Palmitate  (Vitamin C), Glycerin. May Contain +/-: CI 77891 (Titanium Dioxide), CI  77492, CI 77491, CI 77499, CI 77019 (Mica).

Recension, concelear, nvey eco,

Kommentera

Publiceras ej