Nu när jag ändå är igång tänkte jag ge ytligare en recension på en produkt jag har provat ett par månader. Lerosett heter den och är en naturlig ansiktsmask innehållande enbart rhassollera och vatten. Om du nu är ny i den gröna skönhets världen kommer här en riktig goding. Rhassollera har många användnings områden och är en av våra äldsta skönhetsmedel. Och jag förstår varför. Rhassollera innehåller en mängd mineraler som ska vara bra för huden som kisel, magnesium och kalcium. Denna lera har också antiinflammatoriska egenskaper vilket gör den bra för pormaskar, finnar och andra orenheter. Det jag har märkt är att den även sätter igång blodcirkulationen i ansiktet . Vilket lämnar en med en trevlig glow efter användning.
 
Masken är inte helt oväntat brun och har en konststens av ja..lera. Inte för tjock men inte heller för rinnig. Den torkar på huden efter ungefär 10 minuter. Hur länge man ska ha den på, beror på. 10 minuter upp till en timme båda funkar fin fint.
 
Nå vad tycker jag om den här masken då? Den lämnar min hy som är kombinerad och känslig len och super fräsch. Jag har märkt en klar förbättring på pormaskfronten sen jag började med denna. Vilket jag inte tycks vara ensam om, om man läser andra recensioner här på nätet. Som med alla leror kan den vara lite uttorkande om man använder den för ofta eller för länge. En super produkt som jag rekommenderar till alla. Den kostar mellan 80 och 100 kronor beroende på var man köper den vilket inte är så farligt för 70 ml. Men rhassollera kommer i många former pulver , "chips" och färdig blandad. Så om man söker omkring lite på nätet kan man nog hitta billigare varianter troligen som pulver eller små bitar. Och det är ju inte så jobbigt att blanda själv.
 
.
5 av 5
 
Pris: 80 kronor
Köpa igen: Ja, absolut
Var: bodystore.se i vissa hälsokost butiker.
( Rhassollera har kallas ibland även ghasoolllera eller maroccan lava clay)
 
Recension, lerosett, rhasollera,

Kommentera

Publiceras ej